Meet the team! Iedere dag zetten wij ons keihard in om het dakenlandschap te vergroenen. Zijn we niet bezig met het uitwerken van dakadviezen, dan zijn we wel op bezoek bij enthousiaste dakeigenaren, zoeken we nieuwe aanknopingspunten of nemen we deel aan interessante events om bewoners, bedrijven en overheden te inspireren.
Ben je benieuwd wie deze Rooftoppers nu eigenlijk zijn? En welke rol iedereen binnen het team vervult? Meet Rooftopper Stephanie!
Vertel: wie ben je?
Hi, ik ben Stephanie, woonachtig in Hilversum én ben in 2024 gestart binnen het team van Rooftop Revolution als Marketing Manager. Naast mijn Master in Marketing, heb ik me de laatste jaren steeds verder verdiept in Behavioral Design en Marketing & Duurzaamheid. Ik ben altijd gefascineerd geweest door consumentengedrag, de invloed van drijfveren en de omgeving waarin iemand zich bevindt. Binnen mijn vakgebied vind ik het leuk om me bezig te houden met doelgroepcommunicatie en het slim inzetten van de juiste marketinginstrumenten. Ik kijk altijd naar hoe iets efficiënter kan en probeer mijn creativiteit volop hierbij in te zetten.
Wat is jouw rol binnen Rooftop Revolution?
Ik ga mij buigen over de huidige en toekomstige marketingstrategie en neem hierin ook acquisitie en deels de uitvoering in mee. Door een duidelijke strategie te kiezen hoop ik met het team te kunnen werken aan een sterkere naamsbekendheid en tegelijkertijd de juiste partners aan ons te kunnen binden.
Waarom nou toch die daken?
Voordat ik bij Rooftop Revolution begon heb ik jaren gewerkt bij een organisatieadviesbureau in digitale transformatie. Ik kreeg steeds meer de behoefte meer positieve impact te willen maken op mijn omgeving: als persoon, maar ook als professional. Er zijn nog heel veel thema’s binnen duurzaamheid die wel impact maken, maar nog niet (voldoende) bekend zijn bij de consument. Om dit bekender te maken en hieraan bij te dragen vind ik een geweldige uitdaging. De missie van Rooftop Revolution past super goed bij deze ambities.
Wat wil je bij Rooftop Revolution bereiken?
Ik zie dat er al een hele mooie basis in marketing en communicatie ligt waarbij partners al actief worden betrokken bij het behalen van de missie. Ik zie echter ook dat hier nog meer voordeel in te halen is door te werken aan de naamsbekendheid en een sterke positionering. Met mijn strategische en operationele blik hoop ik hier een mooie stap in te maken voor de organisatie.
Hoe ziet de ideale toekomst er voor jou uit?
De ideale toekomst voor de organisatie is dat iedere persoon in Nederland, maar misschien ook wel daarbuiten, het heel normaal gaat vinden om na te denken hoe hij zijn of haar woning verder kan verduurzamen door ook vooral het dak mee te nemen. Door met duurzaamheid aan de slag te gaan hoop ik dat ik mijn kinderen kan laten zien hoe je zelf het verschil kunt maken binnen je omgeving. De wereld heeft zoveel moois te bieden en hopelijk kunnen we hier met elkaar van blijven genieten: hiervoor moet er in kennis en gedrag wel iets gaan veranderen!
Als je niet met groene daken bezig bent, wat doe je dan het liefst?
Met twee jonge kinderen is de dag al heel snel gevuld. Ik ben in veel verschillende dingen geïnteresseerd: lekker eten en bakken, sporten, kunst en een goede filmavond. Ik woon op een hele fijne plek, vlak tegen het bos aan en ga heel graag de natuur in om te wandelen, fietsen of hard te lopen. Ik zou graag willen dat ik nog meer tijd had voor reizen want om af en toe met het gezin af te reizen naar een nieuwe plek, vind ik inspirerend en heerlijk om te doen. Daarnaast ontspan ik graag door te tuinieren en ben ik actief betrokken bij het verder vergroenen van de schooltuin van mijn kinderen. Meer dan genoeg interesses dus en geen moment om me te vervelen!